eskuvoi-dj

Zeneszolgáltató választás

16 kérdés az esküvői zeneszolgáltató választás megkönnyítésére

Ami az  esküvői szórakozást illeti, a megfelelő zene kulcsfontosságú a parti tökéletes légkörének megteremtésében. Az esküvő témájától függően annyi lehetőség közül lehet választani: élő zene a fesztiválhangulathoz, swing zenekar egy vintage témához, egy DJ, aki segít az éjszakai táncban, vagy akár egy vonósnégyes, amely kíséri a bevonulást. Bármelyiket is választod, néhány fontos információt tudnod kell a körültekintő zeneszolgáltató választás meghozatalához, íme egy kis segítség, hogy mire figyelj oda.

Kezdeti kérdések – zeneszolgáltató választás

1. Elérhető az esküvőm dátuma?

Az esküvő dátumát már valószínűleg jóval azelőtt kitűztétek, hogy megpróbálnátok lefoglalni a zenét, de ha kimondottan egy bizonyos zenekarra vagy DJ-re vágytok (emlékezz vissza, amikor Monicát zsarolták, amikor megpróbálta Chandler kedvenc bandáját lefoglalni az esküvőjükre a Jóbarátokban), akkor érdeklődjetek közvetlenül a tervezési folyamat kezdetén, és nézzétek meg, hogy a helyszín és a zenekar számára is megfelelő-e a dátum. Próbáljatok mihamarabb zenei szolgáltatót foglalni, legalább hat-nyolc hónappal a dátum előtt, mivel az év bizonyos időszakai nagyon foglaltak és ők is egy nap egy helyen tudnak megjelenni.

2. Hány esküvőn játszottak már?

Megnézhetitek, hogy a zenekar / DJ mióta dolgozik professzionálisan, és hány esküvőt tartottak. Egy zenekar, zenész vagy DJ, aki tapasztalattal rendelkezik, tudni fogja, milyen dalok működnek, hogyan kell táncra bírni az embereket és mikor kell változtatni a tempón.

3. Lehetséges-e meghallgatni foglalás előtt?

Megnézheted a YouTube-felvételeket, de semmi sem ad jobb érzést, mint élőben látni és megtapasztalni a zenét. Sokan helyi bárokkal és zenei helyszínekkel működnek együtt, számos dj zenél az esküvői szezonon kívül. Néhány zenekar vagy zenész akár más esküvőkre is meghívhat (természetesen a menyasszony és a vőlegény engedélyével), ahol a legreálisabb benyomást kaphattok arról, hogy mire számíthattok a zenekartól.

4. Mennyi ideig tud zenélni?

Élő zenénél fontos, hogy meddig tudják igazán felpörögve, kifulladás nélkül szolgáltatni a zenét, egy idő után nyilván elfáradnak. Létezik, hogy felár ellenében még egy-két órát ráhúznak. Ez segít eldönteni, hogy mennyire engedhetitek meg a költségvetésetekben, és hogy milyen pontokon lehet élőzene. Lehetőség van akár kombinálni is az élő zenekart, majd a hajnali, reggelig tartó mulatozáshoz egy dj-t felkérni.

5. Zenélt-e már a kiválasztott helyszínen?

Nem döntő fontosságú, de mindenképp hasznos, ha a zenészek vagy DJ ismerik a helyszín felépítését és annak esetleges korlátozásait. Kérdezd meg, hogy felléptek-e már korábban a helyszíneteken, vagy szükséges az apró részletekig történő egyeztetés.

A zene – zeneszolgáltató választás

6. Fontos a stílus

Valószínűleg már utánanéztetek a zenei stílusoknak, de gondoljátok végig, hogy a násznép is jól szórakozna-e az adott stílusú zenére. Valamint vizsgáljátok meg, hogy adott zenekar/dj az általad kiválasztott stílust képviseli-e, lehet, hogy szeretnéd a zenekarral feldolgoztatni Bruno Mars Marry You című művét, de ha csak mulatós dalokat játszanak, az nem fog menni. Tudjátok meg, milyen a repertoár, a játszott dalok listája és a műfajok köre.

7. Különleges zenei kívánság esetére?

Ez a zenekartól vagy a DJ-től függ. Néhányuknak alapvetően hatalmas lejátszási listája van, amelyből válogathattok be- és kivonulózenét vagy az első tánchoz, azonban speciális esetekben hajlandóak megtanulni néhány új dalt, csak nektek. Mérjétek fel a kezdetektől fogva a zenekar vagy a DJ hajlandóságát arra, hogy engedik-e a zene kiválasztását, a legjobb, ha meg tudjátok beszélni, hogy az általatok leadott kedvenc számok listájából is válogassanak, de alapvetően a vendégsereg hangulatához igazodjanak a zene kiválasztásánál, higyjétek el hogy van annyi tapasztalatuk, hogy rájuk bízhatjátok magatokat.

8. Tudna segíteni a zene kiválasztásában a nyitó tánchoz, a szertartások zenéjéhez?

A zenekoknak sok tapasztalata van arról, hogy mi működik, és olyan dalokat is javasolhatnak, amelyeket még nem hallottatok vagy gondoltatok. Kérdezd meg őket, hogy mit látnak a legjobban a vendégek megérkezésekor, az italfogadásra, az esti táncra. A zenekarnak vagy DJ-nek képesnek kell lennie ajánlani néhány dalt a nyitó tánchoz, vagy a tortavágáshoz.

zeneszolgáltató választás

9. Adhatunk „Ne játsszon” listát?

Néhány dolog, amit a vendégek kérnek, meglepő lehet és soha nem szeretnétek hallani az esküvőtök napján. A „ne játsszon” lista azt jelenti, hogy nem lesznek ilyen jellegű sokkok az éjszaka folyamán. Természetesen ezt a listát is ésszerű keretek közt érdemes összeállítani és kezelni.

10. Milyen információkra van szüksége tőletek az esküvő napja előtt?

Legalább a zenekarnak / DJ-nek szüksége lesz a nap ütemezésére és ha adott programelemhez ti szeretnétek dalt választani, akkor a dalcímek listájára.

A nagy napon – zeneszolgáltató választás

11. A beszerelés

Tudni kell, hogy a zenekarnak vagy a DJ-nek mennyi időre van szüksége a beszereléshez, a hangellenőrzéshez és a lejátszáshoz. Érdemes leegyeztetni, hogy beengedjék őket a helyszínre. Ha a helyben lévő szertartást is ők hangosítják, akkor szükséges lehet idő az átszereléshez is.

12. Mit viselnek?

Ez a zenekar témájától függ, de a legtöbben illően fognak felöltözni. Azonban, ha az esküvőd valóban divatos (fekete nyakkendő) vagy szuper laza (fesztivál, boho hangulat), tudasd ezt a zenekarral, mivel nem akarják kényelmetlenül érezni magukat túl- vagy alulöltözve.

13. Szüksége van-e felszereléséhez különleges feltételekre?

A legtöbb zenekarnak vagy DJ-nek minden felszereltsége megvan, vagy képesek lesznek bérelni a helyszínhez szükséges elemeket, így nem kell ezeket biztosítani, azonban tudnia kell a helyszínen található létesítményekről, kiállásokról vagy korlátozásokról. Fontos a helyszínnel is egyeztetni, hogy van-e hangkorlátozás. Ne felejtsétek el, hogy ha olyan szabadtéri helyszín van, amely nem rendelkezik áramellátással, akkor lehet, hogy gondoskodnia kell egy generátorról.

14. Mekkora hely áll rendelkezésre a helyszínen?

Tudjátok meg, mi lehetséges a helyszínen – lehet, hogy csak egy kisebb terület biztosított a zenekar vagy DJ számára – és érdemes egyeztetni, hogy ez megfelel-e a zenekar számára.

15. Szünetet tart? Mennyit és mikor?

Természetesen valamikor szünetet kell tartaniuk. Ezért szükséges a nagy nap ütemtervét összeegyeztetni, így tudnak pihenni egy-egy szünetben vagy amikor valami más történik. Kérdezd meg, tudnak-e más zenét szolgáltatni ezekben a szünetekben, például a zenekar addig lejátszóról tudja a zenét szolgáltatni.

Ár és fizetés – zeneszolgáltató választás

16. Mennyit számít fel és mit tartalmaz?

A legtöbb élő zenész egy ponton túl elfárad és már nem tud olyan minőségi zenét szolgáltatni, mint amit elvárnátok, beszéljétek meg, hogy meddig lesz rájuk szükség, és ebbe bele kell foglalni a beállítási időt is. Van-e túlóra, ha a hangulat függvényében mégis maradásra bírnátok? Érdemes rákérdezni az utazási költségekre is, sokan kérnek.

Alapos, körültekintő utánajárás szükséges, mint minden esküvői szolgáltató esetében. Ez esetben a hangulatról döntötök, tegyétek azt figyelmesen.

Van, amit kifelejtettem? Lehetséges! Milyen kérdést tennétek még fel?

Ha még mindig esküvőszervezési tartalmakat keresel, nálam rengeteg van. Nézd meg korábbi tippjeimet a blogban vagy kövess facebookon és instán is. Bárhol is tart az esküvői utazásotok, boldog tervezést!