7 tudnivaló, ha nincs esküvőszerveződ

Az esküvőszervezők profik abban, hogy megtervezzék és megvalósítsák egy pár tökéletes esküvői elképzelését, de előfordulhat, hogy egy pár maga is képes megszervezni az esküvőjét, ha egyszerű dolgokban gondolkodik. Az esküvőszervezési folyamat csak annyira bonyolult, amennyire azzá teszik. 

Ha nem tervezel esküvőszervezőt felvenni, íme néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartani, hogy az esküvő zavartalan legyen.

1. Maradj szervezett.

Sok e-mailt fogtok kapni. Akár szervezővel akár anélkül, de mindennek az alapja az e-mail kommunikáció. azonban, ha egyedül szerveztek, akkor exponenciálisan növekszik az e-mail-ek száma. A rendszerezés segíthet, ha a dolgok sűrűjében vagytok. Kulcsfontosságú, hogy semmi nem maradjon el. A tervezési folyamat során elvégezendő feladatokat, az elérhetőségeket, valamint határidőket, dátumokat vezessetek egy közös naptárban. 

2. Korán foglaljátok le a szolgáltatókat.

Az esküvőszervezők nagy szolgáltatói ismerettséggel rendelkeznek, így utolsó pillanatban is tudnak foglalni egyet-egyet. Azonban, ha esküvőszervező nélkül kezditek a keresést, akkor jobb, ha jóval az esküvő megelőzően elkezditek a szolgáltatók felkutatását. A korai foglalás segít abban, hogy megszerezzétek a kiszemelt árusokat, és csökkentsétek a stresszt az esküvőt megelőző hónapokban.

3. Szánjatok minden héten néhány órát a szervezésre.

Az esküvőszervezés is egy munka, és ha nem pénzben fizetttek érte, akkor biztosan időben fogtok. Nyilván nem akarjátok, hogy az esküvőszervezés uralma alá vonja az életeteket, de el kell intézni a dolgokat. Szánjatok napi egy-két órát és/vagy egy kicsit hosszabb időt a hétvégén az esküvői teendőkre. Így apránként mindig haladnak előre a dolgok, de nem emészti fel az életeteket.

4. Válasszatok ki valakit menedzsernek.

Várhatóan az esküvő előtti stresszt meg fogjátok tapasztalni Ti is mindenképpen, ez elkerülhetetlen. Millió döntést kell meghoznia, alá kell írni a szerződéseket, és e-maileket kell küldeni, megválaszolni. Az esküvő napján jelentkező stressz azonban teljesen elkerülhető, ha kijelöltök valakit, aki az esküvő napján elvégzi az utolsó simításokat, az aznap meghozandó döntéseket, például egy esküvői koordinátort. Szükségetek van valakire, aki meg tudja hozni a döntéseket az Ti nevetekben, és az nem a menyasszony és nem a vőlegény, hiszen Ti szeretnétek élvezni az esküvő napját.

5. Tekintsétek át alaposan a szerződéseket.

Az esküvő nagy befektetés. A mai világban már minden szolgáltatóval szerződésre és gyakran foglalóra/előlegre van szükségük. Az aláírás előtt feltétlenül olvassátok el figyelmesen az összes szerződést, hogy pontosan tudjátok, mik a fizetési, lemondási, és egyéb feltételek, a túlóra és utazási díjak stb. 

6. Bízz a szolgáltatókban.

Ha ez az első esküvőtök, az idegeskedés normális dolog. Az esküvői szolgáltatók viszont gyakran évente több tucat esküvőt tartanak, és pontosan tudják, hogyan kell kivitelezni egy hibátlan eseményt. Végül is ezért választottátok őket! Tegyetek fel kérdéseket előre, ha megnyugtatásra van szükségetek, ugyanakkor bízzatok abban, hogy tudják, mit csinálnak. 

7. Az esküvő napján már engedjétek el a dolgokat.

A nagy napon mindig történik valami, ami nem tervezett. A legjobb, amit tehettek, hogy amikor ez megtörténik, vesztek egy mély levegőt, elfogadjátok és megpróbáljátok a lehető legjobbat kihozni belőle. Ha ezek az apró részletek eluralkodnak rajtatok, akkor, túlságosan stresszes lesz a nap ahhoz, hogy élvezzétek életetek legboldogabb pillanatait. Az esküvői koordinátor segít a nem tervezett dolgok megoldásában is.

További tippekért és ötletekért kövess facebookon és instagramon!